tisdag 17 april 2018

Krånglig vecka och allt är Jotex fel

Jotex bytesmetod.


Överaskningen till min 15-åring blev inte som vi tänkt oss och allt är Jotex fel. Sängen från Ikea kom men Jotex skickade helt fel sänggavel! En alldeles för stor i fel färg. Och Jotex är otrevliga och osamarbetsvilliga. Att skicka tillbaka det 2 meter breda åbäket och få den rätta gaveln (som jag betalat för) är mer än komplicerat. (se bild ovan)


Själv tycker jag att jag har samarbetat fint i den här infekterade situationen, särskilt med DHL. Jag har varit lydig och skrivit ut en retursedel, bokat in hämtning samt hjälpt till att bära ner paketet och lämnat över det med varm hand till DHL-gubben.


Jotex däremot samarbetar inte alls. De vägrar i sten att skicka den rätta gaveln direkt. Det går inte säger de. Jag måste invänta att DHL skickar besked till Jotex och först då kan det göras ett återköp och om 2 veckor kan jag beställa om den på nytt men då måste jag samtidigt ha telefonkontakt med Jotex i realtid för att samma rabatt ska gälla. Allt detta beror alltså på. Inga löften kan ges om någonting.


Förutom att det är mitt ansvar att hjälpa DHL-gubbarna att bära upp det nya paketet som eventuellt kommer om några veckor.


Tonåringen sover gott i alla fall.
Grattis älskade dotter ❤.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar