tisdag 7 juni 2011

När man är stark måste man vara snäll


Armageddon? Mardröm? Nej, vi var mitt i en tromb.
Se pilen. Där inne satt vi under köksbordet med stark dödsångest.
Som fortfarande känns i kroppen.


Nu har jag fått distans, men jag är fortfarande lite traumatiserad och rufsig i håret, och om jag ska skoja till det så tror jag har fått en så kallad tromb-frisyr.Jag trodde aldrig jag skulle möta en livs levande, stark och arg tromb och den var riktigt otrevlig.
Gillade den inte alls!!!!
Den har stökat ner och tjorvat till det rejält för stuginnehavarens (och mina) drömmar och planer!
Fan ta den för det.



Och om jag ska vända på det..Så är jag tacksam över att denna tjej inte var där och vimsade bland träden, eller var ute vid vattnet och letade ugglor. Nej, här sitter hon vid det nya stallet hos den nya fina hästen. Hon tar examen på fredag i volangkjol och väntar på sommarlov och kaniner.
Jag är också tacksam för att träden valde sina vägar, alternativt att skyddsänglarna fanns på plats, eller att tromben faktiskt var rätt snäll mot oss.
Jag är glad att vi tog in hunden.
Trombfrisyren ska förhoppningsvis lugna sig för idag ska syster-frisör-Hanna behandla mitt hår med en ny avancerad keratinbehandling. En anti-tromb-treatment.
Hon behövde en testperson. Helst en med ostyrigt, frissigt och krulligt hår.
Jag är inser att jag är perfekt för det.

1 kommentar:

  1. Shit pommes!!! Helt galet alltså! Jag tror du gör rätt i att vara tacksam.

    SvaraRadera